sâmbătă, 25 august 2012

Prăjitură cu mere - Habos almás süti



Mama mea face cea mai bună prăjitură de mere, şi nu numai eu spun asta, ci toţi care au gustat din prăjitura ei. Am încercat şi eu reţeta, am pus toate ingredientele, am urmat paşii, dar tot n-a ieşit ca a ei, dar mai încerc, nu mă las bătută :-))).



ingrediente:

pentru aluat: 3 gălbenuşuri de ouă, 150g zahăr, 150g unt, 150ml lapte, coaja rasă a unei lamâie, o linguriţă mică de amoniac, 400g de făină

pentru umplutură: pesmet, 1kg de mere, 3 albuşuri de ouă, 100g de zahăr, 1 plic zahăr vanilinat


1. Spălăm merele, le curăţăm şi le dăm prin răzătoare.

2. Pentru aluat amestecăm bine făina cu untul, adăugăm zahărul, gălbenuşurile de ouă, coaja de lămâie şi amoniacul dizolvat în lapte.

3. Tapetăm o tavă cu aluat, presărem cu pesmet şi pe deasupra punem merele. Introducem în cuptor.

4. Batem albuşurile de ouă cu zahăr şi cu zahărul vanilinat.

5. După ce am făcut proba scobitoarei şi prăjitura s-a copt, punem spuma pe prăjitură şi mai introducem în cuptor pentru 5-10 minute. Servim călduţ.



Anyukám kedvenc almás sütije, az egész család imádja. Szerintem Ő késziti a legjobb habos almást :-)))). Én is próbálkozom, de addig még van :-)))).


hozzávalók: kavart tésztához: 3 tojás sárgája, 15dkg cukor, 15dkg vaj, 1.5dl tej, 1 citrom héja, pici szalakálé, 40dkg liszt

tetejére: dinsztelt alma

habhoz: 3 tojás fehérje, 10dkg cukor, 1 vaniliás cukor


1. Az almát megmossuk, meghámozzuk és lereszeljük. 10-15 perc alatt megdinszteljük.

2. Ez idő alatt elkészitjük a kavart tésztát: a lisztet és a vajat összemorzsoljuk, hozzáadjuk a cukrot, a tojások sárgáját és 1 citrom reszelt héját. A szalakálét elkavarjuk a tejben, a tésztához adjuk és jól összedolgozzuk.

3. A tésztát kinyújtjuk, a tepsibe tesszük. Megszórjuk prézlivel, majd rákanalazzuk a dinsztelt almát. Betesszük a lerbe sülni.

4. A tojások fehérjét a cukorral és a vanilia cukorral kemény habbá verjük.

5. Mielőtt teljesen megsül a tésztánk, kivesszük a lerből, óvatosan rákanalazzuk a felvert habot és még 5-10 percig sütjük. Már langyosan szeletelhető.

5 comentarii:

  1. buna si apetisanta prajiturica ta! nu mai bine de weekendul trecut am facut si eu o placintica cu mere, dar tot imi e pofta!

    eeee...mamele fac cele mai bune mancaruri! asa vor zice si micutii tai peste un timp- "mama face cele mai bune prajituri".

    RăspundețiȘtergere
  2. mi-ai adus aminte si de placinta de mere; urmeaza saptamana voiitoare!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imádom ezt a sütit, nagyon guszta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari,mamei tale,de la ea ai mostenit talentul :))) si tie ca-i tare fainuta si buna, sunt sigura,pupik

    RăspundețiȘtergere