joi, 17 noiembrie 2011

Tort de ziua mamei



Saptamana trecuta a fost ziua mamei mele. Am vrut sa-i fac ceva special. De ziua mea de la colegele mele am primit cartea de retete a lui Papp Emese, o carte plina cu retete fantastice.


Din ea m-am inspirat.

Pentru blat am folosit 220g de faina, 140g de unt, 20g de cacao, 70g zahar si 1 ou. Am omogenizat bine aluatul si am tapetat cu el o tava in forma de inimioara. L-am copt 20 de minute. Am scos din cuptor si pana s-a racit am facut umplutura.

Pentru umplutura am folosit 400g branza de vaca, 80g de zahar, zeama unei lamaie, 15g gelatina alimentara diluata in 50ml suc de gutuie. Dupa ce le-am amestecat am adaugat frisca batuta (din 300ml frisca lichida).

Am scos aluatul copt din tava, l-am umplut cu crema de branza. Pe deasupra am pus jeleu de fructe (gelatina diluata in suc de gutuie).

Am decorat cu frisca batuta.

Se serveste a doua zi!

La Multi Ani, Mama!!!!

A mult hteen volt anyukam szulinapja. Sokat gondolkoztam, mit keszitsek neki. Vegul egy Papp Emese konyvbol inspiralodtam, amit most kaptam szulinapomra. Nagyon jo, a receptek kivaloak.
A torta tesztajanak a receptje tole van.

A tesztahoz jol osszedolgoztam 220g lisztet, 140g vajat, 20g kakaot, 70g cukrot es 1 tojast. Az igy kapott tesztat sziv alakura nyujtottam es kibeleltem vele egy sziv alaku sutot. 20 perc alatt megsuttem. Amig hult, elkeszitettem a tolteleket.

A toltelekhez elkevertem 400g tehenturot 80g cukorral, 1 citrom levevel es 15g zselatinnal, amit feloldottam elozoleg 50ml birsalma szirupban. 300ml tejszint felvertem es a tehenturos kremhez adtam.

A kihult tesztat kivettem a formabol es egy talcara helyeztem, megtoltottem a kremmel es birsalma szirupban feloldott tortazselevel bevontam.

Tejszinhabbal diszitettem.

A tesztaja masnapra puhul meg igazan finomra!

Nagyon Sok Boldog Szulinapot!!!!

2 comentarii:

  1. Isten éltesse sokáig az Anyukádat!
    A torta szép is, finom is!
    Mióta magyarul is írsz, a román szöveget nem is olvasom, pedig kéne, mert lassan elfelejtem... Na azért nem teljesen, mikor a gyerekek nem kell értsék, miről van szó, románul beszélünk a Férjemmel:-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Gerdi, koszi a szep szavakat. Nagyon sokan olvasnak magyarok, ezert dontottem ugy, hogy magyarul is irok. nem beszelve arrol, hogy igy sokkal jobban ki tudom magam fejezni. Szep napot.

    RăspundețiȘtergere