vineri, 17 iulie 2009

Muffin Sacher

Pe TV2 in fiecare duminica este emisiunea culinara a lui Stahl Judit. Cand pot ma uit, imi plac mult retetele ei. De fiecare data imi ies perfect. Are si pagina web: www.stahl.hu. De acolo am aceasta reteta. Originea acestui muffin vine de la tortul de renume Sacher din Viena. Tortul Sacher este opera culinara a lui Franz Sacher, bucatarul cancelarului Metternich. La varsta de 16 ani, fiind ucenic-bucatar a realizat acest tort superb pentru ziua de nastere a fiicei cancelarului.

Saptamana aceasta am sarbatorit aniversarea noastra de nunta si mi se parea muffin-ul perfect pentru aceasta data.
Pentru aluat am amestecat cu mixerul 100g de ciocolata amaruie Heidi, 150g de unt, 2 oua, 150g de zahar, 100g de gem de caise, 150g de faina, 1 lingura de cacao, 1/2 plic de praf de copt si putina sare. Am pus in forma si i-am copt. Mi-au iesit 15 muffini.


Intre timp am pregatit crema de ciocolata: am topit intr-un vas pus in aburi 50g de ciocolata amaruie, 50g de ciocolata de lapte si 50g de unt si am pus la racit in frigider.
Dupa ce s-au racit muffinii i-am uns cu gem de caise si peste gem am pus crema de ciocolata.


Pana la servire i-am pus in frigider.


Sotul meu a fost foarte incantat de surpriza facuta, sa nici nu vorbesc despre copii :-)))). Intr-adevar gustul acesta nu se uita :-)))). Nu ma mir ca aceasta opera a lui Sacher are o renume mondiala de nevazut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu