miercuri, 15 iulie 2009

Tort calut alb

Am ajutat-o pe prietena mea sa facem un tort calut alb pentru fiul ei de 9 ani. Am desenat un calut pe o hartie, am taiat si am pus la o parte. Am facut 2 blaturi si din ele am taiat calutul conform hartiei. Ne-a iesit perfect.


Pentru blat am folosit aluatul simplu pentru piscoturi: 12 oua, 24 de linguri de zahar, 24 linguri de faina, 12 linguri de apa. Am batut prima oara albusurile, porma am adaugat pe rand zaharul, galbenusurile, faina si apa. In timp ce le-am copt pe rand am preparat crema de branza de vaci (este crema preferata a baietelului): se amesteca cu mixerul 700g de branza de vaci, 150g de zahar, 1dl de lapte, 24g de gelatina alimentara si zeama unei portocale si a unei lamaie. Se bate separat frisca (500ml de Hulala) si se adauga cremei.
Aproape jumatate din crema ne trebuia sa invelim tortul. Pentru ochi am folosit martipan cu aroma de portocala.
Numai cine a fost la petrecere stie cat de bun a fost tortul si cat de mult s-au bucurat copii :-)))).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu